Notera melodiöst utspritt och stark upprepning samtidigt som man använder annorlunda i uttal relativt som vi vanligen uttrycker oss i språk talat eller när vi sjunger. Jämför med:
Eller som jag också nyligen skrev: å>
"En ganska enkel tillämpning man kan göra utifrån de strikta relationerna i Exempel sökning relationer: Nuclear när man lägger till mer eller mindre m.m. associerat till emotionell pay-load, värdering o.s.v. är att ta ut områden för reklam och marknadsföring.
Vi känner var produkten och produktens typ hör hemma i vetenskap, ekonomiska sammanhang, politik, historia o.s.v. som vi ju vi får från relationerna i det första subsystemet ungefär som exemplet för Nuclear.
På det expanderar man ut det runt om så vi kommer närmare den mer "absoluta" eller "analoga" upplevelse vi har av ett föremål vi ser och upplever: vi ser inte en bil, en SAAB o.s.v. utan vi ser mycket mer. Genom att expandera befintliga relationer tätare över vad som är möjligt tar vi fler möjligheter att följa upp där vi täcker upp något mer av vad betraktar kan se men i text."
Från: Reklam: Att hitta motiv & ämnen i mötet strikta relation och känslor
Känslans kraft i ord och musik stödd ovanpå och med upprepning och intensitet skapar den mer diskreta förstärkningen som bärs upp mer av också annorlunda.
Ett till exempel från när jag gjorde den första versionen av del-systemet har vi med:
Men där ännu i vad uttrycker det som ger oss en signatur att följa. Oerhört intressant om det också rekursivt relativt uttrycks för entiteter bestående av mer än en person ex. företag eller subkulturer. Musiken är givetvis ett av de språk människan har där vi enklast ser den möjligheten givet hur oerhört tydligt musik grupperar sig i olika former folk tenderar att känna starkt för har ett större värde för dem. Känslor och personlighet en aning olika :-)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar