Snobben från Sanrio

2008-12-12

Jag bloggade nyligen om att Japanska Kokuyo kommit med flera skrivmaterial och liknande prylar med Snobben: Snobben på elektronik & kontorsmaterial för vuxna kvinnor. När jag precis var in hos Sanrio hemsida appropå nyheten om Hello Kitty på The Flip såg jag att de också har en Snobben kollektion. När den kom vet jag inte men det är ju hur som helst intressant. Snobben har ju många av de drag och tendenser vi sett i delar av den japanska anime-kulturen bl.a. hos Hello Kitty.

Här har vi en många Snobben-prylar Sanrio säljer:

Fler prylar med Snobben från Sanrio: Snobben (漫画)
Officiella japanska hemsidan om Snobben: www.snoopy.co.jp

Snobben tycker jag verkar vara ganska stort i Japan. Där heter han 漫画 (ピーナッツ vilket bör bli ungefär Piinattsu tror jag). Sedan är jag inte direkt 100% säker på att de förstår skämten i teckningarna på samma sätt som den typiska amerikanen och svensken gör. Jag misstänker så smått att de av och till ser annat kul i dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar