Mer skateboard med muppen Rowlf the Dog på Venice beach

2009-11-29

Här vi ett filmklipp med Rowlf the Dog som visade sig vara inledningen till ett jag tipsade om tidigare där han lärde sig åka skateboard:

Filmklippet jag tipsade om tidigare med fortsättningen:

Där funderade jag dessutom om det var Sesame street som gjorde mupparna och filmklippet eller om det var en annan kommersialiserad verksamhet. Det visade sig vara Disney som äger muppparna. Förutom att referera muppet.wikia.com skrev jag:

"Vidare rekommenderas åtminstone en länk till en sajt med konsumentprodukter från Disney. Slutligen tror jag att filmklippet är filmat på Venice beach. Jag får se till att uppmärksamma Disney här av och till som tack för denna trevliga Youtube-kanalen."

Riktig hund och Rowlf the Dog åker skateboard

En sökning med Google på Rowlf the Dog tillsammans med Venice beach visade att fler känt igen strand miljön som just Venice beach. Förresten var jag precis och köpte färdig risgrynsgröt, skinka och hårt bröd här i Uppsala. Det var lätt kallt, lerigt, molnigt och blåste lätt. Ändå tror jag aldrig att vi kommer få någon snö i år - bara lera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar