Keramik för dekorativa gaseldar

2007-09-30

Falsk ved och falska stenar i ett keramiskt material. För öppenspis eldad med gasol. En intressant form som får mig att tänka på Kambodja.

De tänkta att föreställa ved och stenar. Närmast tänker jag emellertid på de minnesplatser i Kambodja där man samlat skallar och ben i högar innanför glas, ibland tre eller enstaka gånger i en öppen liten hög.

Intressant nog tycker jag inte associationen gör dessa mindre tilltalande och jag skulle gärna ha dessa i eldstad om jag hade en sådan...

Här ser vi bitarnas form bättre...

Här brinner det runt dem. De ser ut att svärtas...

Från Lynn Kingelin Design Studio.

Självklart julklappstips
Associationen till eldstaden gör detta till ett självfallet julklappstips. Ett föremål som gör hemmet stillsamt trendigt under många år. Besök våra huvudsidor för att hitta fler häftiga och kul prylar:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar