Solglasögon är Hett och Hetare i vår

2008-02-11

Veckorevyn titta på Vårens solglasögon. De kom från Miu Miu, Prada, Dolce, Burberry, Ralph Lauren och Rayban. Runda solglasögon och Veckorevyn tror att det kan vara en chock. Inte mer för mig :-) Jag tänkte samma sak när jag tittade igenom foton på solglasögon på Flickr. Teashades är blir hett igen...

Teashades
Teashades bars av John Lennon, Ozzy Glasses, Mick Jagger, Janis Jopling och många fler. Under 1970-talet var de associerade till proteströrelsen och den psykedeliska subkulturen.

Acid revisited och trendiga solglasögon
Tänk också på att en av 1998-talets dominernade trender är acid revisited:

"Acid revisited – Färgchock med inspiration från 90-talets rejvfester. Galna mönster syns på både kläder och hemsidor."
Framtiden är mörk - Här är 2008 års trender (Metro)

Teashades går rätt in i acid revisited.

Ray-Ban Aviator
Ray-Ban Aviator är:

"The remains of the day – Inspirationen hämtas från 20-, 30- och 40-talen, gärna med äkta klassiker och genuint hantverk."

Bvlgari Aviator Metal
Ett till exklusivt varumärke när det kommer till solglasögon är Bvlgari. Bvlgari öppnade i New York City, Paris, Geneva and Monte Carlo under 1970-talet. Idag finns över 200 butiker världen över.

Apocalypse now eller Red Neck?
Apocalypse beskrev Metro som:

"Apocalypse – Döskalle-romantiken har flyttat in i finrummet och en mörk färgskala i svart och blått syns i både inredning och mode."
Framtiden är mörk - Här är 2008 års trender (Metro)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar