Kobingo är kul

2008-03-15

Nyligen bloggade jag om bingo. Thomas som har bingosajten jag länkade till hörde av sig och berättade att de gjort en FAQ om bingo.

Den var faktiskt ganska kul att läsa även för mig som inte just är intresserad av bingo eller andra hasardspel. Kobingo visade sig vara en bingovariant som jag inte kände till. Verkar helt sannslöst men den sociala aspekten att träffa folk är väl det som lokar mest gissar jag.

Här har vi deras FAQ: FAQ om bingo. Bingosidan.com.

Vad är nu kobingo?
Tja det går ut på att kor ska bajsa i rutor. I övrigt fungerar det ungefär som vanliga bingospel:

"Hagen är uppdelad i ett rutsystem, 10×10 rutor. Spelarna köper en varsin ruta, och sedan släpps en ko ut i hagen. Där får kon gå omkring och beta i sin egen takt. Det är strikt förbjudet för spelarna att på något sätt stressa eller påverka kon."
Från: Kobingo (bingosidoan.com).

Kon i bilden har vad jag vet aldrig deltagit i kobingo (om det nu är en ko som inte vill bli associerad med hasardspel):


Foto: mad paul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar