Jag spelade lite Warcraft och Warcraft II men bytte över till Westwood Red alert istället tills EA köpte det och jag gav upp efter deras andra titel i serien Generals: Zero hour (egentligen inget mer än en dålig buggfix till Generals som man behövde betala för). Efter Warcraft II har jag aldrig spelat något från Blizzard men konceptet verkar ha blivit väldigt populärt. De insåg att den bästa långsiktiga affären inte är att sälja en massa nya spel på reklam utan bygga ett samhälle av kontinuerliga spelare. Blizzard inte bara klarade att bygga ett stort samhälle utan har dessutom förvaltat det.
I alla samhällen dyker det upp kännetecken och här har vi nu en energidryck inspirerad av World of Warcraft. Den kommer från Mana Energy Potion och ska likna en power up (portion) från spelet:
Mana Energy Potion uppges vara för långa nätter med spelande och fester. Den innehåller vitaminer och saknar socker. Koffeinhalten är hög och uppges motsvara två Red Bull. Varje flaska är endast på 50 ml så det är väldigt mycket koffein i en liten mängd vätska.
Läs man på bloggen Mana Energy Portion har verkar det som lanseringen går bra. Här har vi en bild från ett event runt 13 november när World of Warcraft: Wrath of the Lich King började säljas (-.-)y-
Och ett videoklipp:
Läs mer hos tillverkaren: www.manapotions.com
Här har vi något liknande för Final Fantasy som jag bloggade om: Dissidia: Final Fantasy - Figurer på Läskburkar
Mana är förresten inte en påhittad term. Ordet förekom i delar av Oceanien där stammar använde det för att beskriva den magiska livskraften. Numera används termen mest i dataspel där man syftar på hur mycket kraft ens figur har. Sådan kraft kan t.ex. beroende på spel användas för att göra magi eller indikera hur nära döden figuren är om den är låg. Mana går ofta att öka genom att dricka drycker som finns placerade på olika platser i spelet.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar