Ny bloggstol: Gregor från IKEA

2009-03-07

Gregor var hård i ryggen. Det passar mig som arbetar mycket aktivt vid dator. Förutom den här fanns egentligen av alla kontorsstolar jag provade (8 - 10 st) på IKEA bara en i övrigt som jag kände skulle vara bekväm även om man skriver tio timmar nästan i streck. Tittar vi på design fick den mig att tänka på Heimingway:

Den stol förutom Gregor jag kände kunde vara bekväm och skonsam även när jag skriver långa perioder i streck var Skruvsta. Den fanns förutom motivet i bilden i vitt och svart. Även Skruvsta var hård i ryggen:

En skillnad mellan Gregor och Skuvsta är att Gregor inte direkt är vad man vilar armarna på. Där har Skruvsta en fördel. För mig när jag arbetar är det oviktigt.

Montering av Gregor

Antalet delar var få:

Och mindre än tio minuter senare var det klart:

Mer om Gregor och Skruvsta från Ikea

Gregor kostade 895 kr och 995 kr. Läs mer om dem på IKEA:s webbplats:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar