Apple säger Nej till Google

2009-07-30

Google Insights visar hur många som sökt på nyckelord relativt ett genomsnitt. När jag sökte på "Google Apple" såg jag att en topp plötsligt kommit:

För att undersöka om jag kanske hade rätt i något form av samarbete mellan Apple och Google (som jag spekulerade om i Apple Netbook är på väg) sökte jag Google News efter nyheter om Google + Apple. Det jag gissar givit upphov till söktoppen är nog denna jag hittade i The Atlantic:

Apple Says No To Google Voice

Bland de första publicerade på Techcrunch 2009-07-27:

Apple Is Growing Rotten To The Core: Official Google Voice App Blocked From App Store

Den berättar att Apple beslutat att inte tillåta någon applikation till iPhone som använder Google Voice. Google Voice ger dig ett nummer som går till "allt" och gör att du kan ringa billigare än normalt.

Om Google Voice blir efterfrågad kan det här tänkas gynna konkurrenter till Apple. Å andra sidan har säkert Apple en idé om varför de inte vill ha Google Voice. Orsaken kanske är att det kan påverka samarbeten med mobiloperatörer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar