Inspiration från Youtube

2009-09-29

Även om funktionen i Youtube för rekommendationer kanske kan bli bättre är den bra nog för att ge inspiration och det är viktigt. Åtminstone när det gäller ett av mina hobby-projekt där jag nu ett tag tittat på musik och påverkan på känslor tycker jag den varit användbar.

Där har jag dessutom haft nytta av tips jag fått från några vänner. Det ger just den entropi jag diskuterade i:

Värdet av "Tao" i Youtube

Möjliga förbättringar av Youtube Rekommenderas

Youtube och brist på entropi för rekommendationer

Nu är det istället dags att träna mer Zen några dagar och se vad inspiration tillfört:

Zen ökar din motståndskraft mot trender & distraktion

Jag är tacksam för den inspiration vänner givit. Liksom övrig hjälp.
Ytterst tacksam. Du vet att om ni någonsin skulle behöva någon hjälp från mig får ni det. Alltid.
Och blev jag vid något tillfälle irriterad är det i så fall förlåtet. Lyckas jag spara samman pengarna och få lite ordning här kanske jag flyger över.

Jag tänkte förövrigt ta en del tankar från er vidare här i form av ett schema där jag tar in åtgärder för den personliga utvecklingen som ni indirekt uppmuntrat i områden där jag varit svag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar