Att Google sätter en alternativ logga på den här positionen tror jag är nytt eller åtminstone ingenting som sker ofta?
Tittar vi ner i sökresultatet på videoresultat är det nog också lite ändrat. Vi kan med andra ord konstatera att Google just nu fininställer sitt användargränssnitt. Det är ju inte direkt bara det här Google just nu experimenterar med.
Relaterade inlägg på Pryltrend:
4 kommentarer:
Dom brukar ha andra bilder än loggan. som visar olika roliga historiska saker.
Jo. Fast jag tror inte att de haft den till vänster i den här storleken när det kommer till visning av sökresultat.
Men det här är givetvis ett kanske lätt underligt inlägg. Det är dock det att jag är lite små intresserad av hur de här laborationerna påverkar bl.a. klickfrekvens på Adwords. Inte för att någon någonsin kommer tala om det för mig men jag brukar ändå försöka följa de här typerna av förändringar.
Enormt antal sidor publicerade runt det där dataspelet också. Jag brukar aldrig lägga märke till sifferuppgifter för sökresultaten så det kanske är normalt? Senast jag kan komma på att jag följde sådant var nog allt runt sociala media och annan RSS-propagering som kan dra upp sådant mycket mindre i storlek? Nu återtrycks ju snart åtminstone rubrik och ett par rader från varenda företag, myndighet och blogg på en massa sociala media.
Men jag undrar om det inte är en indikation på att det där spelet är en framgång eller på väg att bli det.
Skicka en kommentar