Prylar för att teckna - Billig och nyttig julklapp

2009-10-21

Att teckna är utvecklande och kanske bra för hjärnans utveckling inte minst hos barn. Det kan därför vara ett prisvärt julklappstips. Kanske tillsammans med en bok som lär ut teckning? Ett roligare alternativ kan vara Teckna Manga genom att anknyta till en för Sverige färskare trend.

Läs mer om Teckna manga i:

Teckna manga

I slutet av april köpte jag det här teckningspaketet nedan för 129 kr. Det inkluderade en liten lärobok, pennor, ritblock, suddgummi, pennvässare och kolpennor.

Läs mer i följande artikel där fler prylar för att träna hjärnan jag köpt finns med:

Tränar min Intelligens! Inköpta prylar

Nyligen köpte jag en nytt ritblock. Tidigare har jag köpt dem på LundeQ här i Uppsala men jag såg att samma ritblock fanns billigare på Clas Ohlson. Någon större framgång med att lära mig teckna har jag dock inte haft. Men för att vara ärlig har jag inte tränat särskilt mycket. Här gjorde jag en snabb teckning av en tidning:

Djuret på tidningen är tänkt att föreställa en ko.

Fler julklappstips

Årets julklappar 2009 blir snälla:

Årets Julklapp 2009: Snälla Julklappar

Färska julklappstips:

Presentkort Bio - Billig & trendriktig julklapp

Nyttigt Julklappstips - Exklusivt grönt te

Rätt Mediaspelare i julklapp

Hälsosamma Julklappar mot Influensa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar