Denna japanska reklamfilm för Wii Fit Plus tycker jag inte alls var dålig:
Bra egenskaper i reklamfilmen
Vad jag tycker var lyckat med reklamfilmen är:
- Varumärket Wii visas tydligt mot neutral bakgrund. Wii spänner över "allt" så det är bra.
- Varumärket Wii Fit visas mot rummet där Fröken Matsushima ska träna med Wii Balance Board synlig.
- Wii Balance Board syns tydligt hela tiden så att man förstår att det är en viktig del.
- Att gränssnittet är enkelt framgår när Fröken Matsushima använder Wii Fit.
- Typiska övningar visas upp och de känns inte fysiskt tröttande.
- Yoga visas vilket är väldigt associerat till hälsa.
- Att Wii och Wii Fit är kul framgår: Fröken Matsushima skrattar.
- Associerar Wii Fit med en känd skådespelerska.
- Hon misslyckas lite vilket är väldigt bra och förstärker effekten.
Vilka är reklamfilmen bäst anpassad för?
Den är bäst riktad mot kvinnor jämn gamla och ett antal år neråt i ålder jämfört med Fröken Matsushima (född October 1973). Kanske från 25 år till 35 år. Färgvalet i rosa (det här är en japansk reklamfilm) är ett exempel på hur man försökt förstärka detta. Ändå kommer den passa bra även för andra åldersgrupper och särskilt yngre.
Även fungerar den utmärkt för män intresserade av att köpa presenter till kvinnor ungefär i Fröken Matsushima ålder. Hon väcker deras uppmärksamhet i reklamfilmen och får dem att inse hur trevligt det kunde vara att deras flickvänner tränar yoga av och till. Dels ser det trevligt ut när dom gör det och så blir dom smidiga.
Relaterat på Pryltrend
Inlägg om andra reklamfilmer:
Kul reklamfilm - Windows 7 house party
Artiklar om Wii och Wii Fit i urval:
Nyttigt julklappstips - Wii Fit hjälper dig träna med egen fitnessinstruktör
Tränar min Intelligens! Inköpta prylar
Kan Nintendo Wii hjälpa barn gå ner i vikt? University of Derby undersöker
Massor av intressant om Nintendo Wii finns att läsa i:
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar