Com Hem är min bredbandsleverantör och jag är mycket nöjda med dem. Det var flera år sedan de hade några problem med prestanda och tillgänglighet. Lindqvist tipsade om en kul reklamfilm på sin blogg:
Reklamfilmen är potent genom att inkludera två starka komponenter.
1. Retro genom att på bakåt i tiden.
Retro är kraftfull marknadsföring
2. Allt roligt har oerhört lätt att komma fram på nätet och få synlighet.
Kanske lyckades man också fånga ett visst mått av "nuhet". Det kan ibland tillföra värde och jag tror så är fallet här.
Kommer reklamfilmen ge Com Hem mer trafik från sökmotorer?
Reklamfilmen kanske positivt kan påverka positioner på sökmotorerna om den genererar inlänkar. Lindqvist föreslår att det kan bli fallet. Det är tycker jag själv är svårt att bedöma för sökord man inte känner.
Ändå visst både Lindqvist och jag är experter när det kommer till trafik på nätet och troligen bland de tio bästa i Sverige även om jag sällan engagerar mig. En gissning är dessutom att inga sökord runt nya tjänster inom TV och internet ännu är särskilt svåra men lär bli nog så viktiga.
TV onDemand från Com Hem
Nu när jag surfade in hos dom såg jag förövrigt att de nu börjat med TV onDemand:
On Demand - tv som börjar när du vill
Den typ av nät Com Hem har ut till konsumenterna fungerar perfekt för TV onDemand. Prestandan blir god och bandbredd så att det räcker och blir över har de.
OnDemand har diskuterats tidigare på Pryltrend:
TV OnDemand måste orka till Nöje OnDemand
Bildbanken har en bit att gå
Bildbanken ger jag däremot inte mycket för. Nätet har förändrat marknadsföring och bilder hör till vad de mest värdefulla bloggarna att uppmärksammas på söker. Den typ av bilder Com Hem har är bilder på nyckelpersoner.
Com Hem och de flesta företag behöver få in produktbilder m.m. som tilltalande och vågat illustrerar tjänster och produkter. Det gäller också att göra dem lätta att hitta.
Mer om reklam
Följande inlägg var enormt kul att skriva:
Vad det avser var en fråga rörande inspiration helt utanför någon "nuhet".
De här två inläggen diskuterar komponenter i reklamfilmer jag menar är viktiga:
Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima
Kul reklamfilm - Windows 7 house party
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar