Gwen Stefani - Rich Girl

2009-11-01

Här har vi Gwen Stefani i Rich Girl. Fast vi vet ju alla att Gwen Stefani är en rik flicka oavsett vad hon påstår:

"If I was a rich girl (na, na....)
See, I'd have all the money in the world, if I was a wealthy girl
No man could test me, impress me, my cash flow would never ever end
Cause I'd have all the money in the world, if I was a wealthy girl"

Från: Rich Girl

Det hon säger om att ingen man skulle kunna imponera henne tror jag heller inte på. Jag brukar nog kunna imponera rika flickor när jag har lust och känner för det. Det oavsett om man använder det som en omskrivning av något annat som oftast här på trend-verkande entiteter (t.ex. företag). Aktuellt företag här ligger långt under Gwen-nivå men titeln var ju passande på dom.

Den officiella musikvideon är enormt kul:

Eve är också med och sjunger och här har vi en bit av det:

"Come together all over the world
From the hoods of Japan, Harajuku girls
What, it's all love
What, give it up
[...]
Turned upside down
Chicks that blew ya mind, ding, it's the second round
(Original track and ting, mmm)
You know you can't buy these things (no)
See Stefani and her L.A.M.B., I rock the Fetish
People, you know who I am"

Nu är det dags för mig att samla mina "dockor". Diskreta vänner på alla möjliga stora företag och universitet. Vänner som följer och när jag behöver ger mig stöd. Nu ska vi se om vi kan klara att göra en större trendanalys och hitta "musikens" nuhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar