Gwen Stefani - Wind It Up (NRJ Music Awards)

2009-11-15

Jag har alltid upplevt att Wind It Up handlar om en särskild grupp av marknadsföringsmetoder eller egentligen bredare att få en idé associerad till glatt humör accepterad. En liten enkel idé oavsett hur effektiv har oerhört svårt att nå ut och då krävs Wind it Up.

Det mesta (allt?) Gwen Stefani sjunger om (åtminstone efter No doubt) upplever jag närmaste uteslutande som skildringar av olika delar av hennes karriär som sångare.

" You've got to let the beat get under your skin
You've got to open up, and let it all in
[...]
They're trying to bite our style
Trying to study our approach
They like the way we do it, so original
I guess that they are slow, so they should leave the room
This beat is for the clubs, and cars that go"

Från: Gwen Stefani - Wind It Up (lyrics)

Sedan vet jag att andra använder det som omskrivning för något likartat också inom "marknadsföring". Mer lika det som Eminem beskriver i:

Eminem - Lose Yourself

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar