Värja tränar koordination och balans

2009-11-25

Lätt komiskt: Det här inlägget gick jag upp och skrev i sömnen. Något som aldrig hänt förr även om jag enstaka gånger går i sömnen.

På Pryltrend har jag flera gånger argumenterat att träning av koordination, balans och motorik är mycket effektiv stimulering av hjärnan. Genom att det rör så stora delar av hjärnan stimuleras mer tillväxtfaktorer. Det kan öka din intelligens:

Tigrar har högst IQ

Hur har det gått med min jonglering?

Tränar min Intelligens! Inköpta prylar

Nu har jag så smått tagit upp värjan igen och det känns riktigt bra. Det kompletterar utmärkt jonglering.

Jonglering har jag förövrigt redan börjat komplettera med yoga d.v.s. jonglering i olika yoga positioner. Det bör träna balans ännu effektivare än var för sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar