Dagens träning av hjärnan

2009-12-17

Min dygnsrytm ligger av olika orsaker lite förskjuten (mest för att kunna e-posta med folk på andra ställen i världen medan de är vakna) men under min dag har jag hunnit med bra med träning av hjärnan. Det handlar om:

Jonglering. Jag försöker hinna med att jonglera så mycket som möjligt dagligen. Det har åtminstone för mig god effekt och numera ett flertal studier som visat att det ökar aktivitet respektive stimulera tillväxt.

Sudoku. Tre stycken från en tidning jag köpte för tämligen länge sedan.

Big Brain Academy på Nintendo DS.

Tetris. Jag upplever att jag egentligen är sämre på Tetris jämfört med för sex månader sedan men tycks bli bättre. Orsaken till att jag sämre kan vara att jag tog en paus med övrig träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar