Kärlek mellan hund och katt

2010-01-28

Det här var väl riktigt tilltalande gulligt?

Jag vet att folk kan tycka att jag är lite löjligt som trycker på att mer gulligt kan ge en mätbar positiv verkan på världen men jag har saker att bygga på det på. Här tänker jag inte göra en lång argumentation men likväl kortfattat peka på några fåtal faktorer föga motiverat:

1. Jag har en metodik för att peka på begrepp där även relationer börjar bli synliga. Därmed har jag språk för att diskutera frågan och så vitt jag vett är det mer än någon jag läst som uttalat sig (ett fåtal andra finns däremot).

2. Mer personligt i frågor där jag är trygg i att ett mätbart värde kan nås om än inte avgörande ensamt men ändå betydelsefullt är jag ingen duva: Tvärt om. Här liksom i allt annat söker jag konkreta resultat. Jag drivs inte av imaginära eller "religiösa" trosföreställningar. Så jag talar inte för en mjuk lösning av någon flummig vanföreställning utan därför att jag vet att vi kan nå konkreta resultat.

3. Låt oss betrakta Kina. Kina är inget problem. Det är ett land med en för världen kraftfullt produktionsekonomi fylld med (för att ta ett område jag följer) driftiga forskare som tänker i områden vi i väst missar men vi har kommunisterna... De är farliga, de orsakar skada och vi måste förr eller senare få bort dom. De är oavslutade affärer.

Samtidigt är Kina kinesiska affärer. Vi vet alla att befolkning förr eller senare kommer skapa positiv förändring. Här säger jag att jag hellre ser den utvecklingen med en ordentlig dos av faktorer som stimulerar gulliga egenskaper hos befolkningen givetvis från betrodda länder i väst i samarbete med alla vanliga människor som vill ha ett trevligt liv utan våld där de kan fatta beslut om sitt eget liv. Därför i ett stort land kan även mer av det bromsa inte minst kinesiska kommunistpartiets väpnade gren från att begå massmord vid protester.

I någon mening vill vi stimulera egenskaper som ofta (felaktigt givetvis) framställs som gay. Vi vill göra hela armén mer gay. Så att de gör saker för sakta...

4. I övrigt jag har nått sådana resultat i det lilla men ändå på en nivå som direkt imponerar på någon som jag som tror på ingenting annat än vad jag ser. Ändå trots stora värden här har vi allt viktigt i punkt tre: Mindre skjuta i diktaturer vid demokratiska protester.

Vi vill att hela världen ska bli gulligare där söta hundvalpar, gulliga kvinnor m.m. är vad "folk" tänker på. Så att fel "folk" inte springer och skjuter ner demonstranter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar