Jag köpte något onyttigt för att belöna mig för en del framsteg senaste dagarna. Fast godiset verkar ju (om än dåligt) leverera lite i några av dom faktorerna jag pekade ut som viktiga genom att det försöker vara lite gulligt (smaken kan jag inte bedöma):
Till det tänkte jag dricka sojamjölken som vi ser i bilden.
Detta köpte jag på ICA Vretgränd i Uppsala dit jag tänker gå tillbaka och fotografera deras vykort i morgon. Dom vykorten är ungefär så kawaii som jag sett några utställda i Uppsala och på det en bra bit till. Jag har faktiskt så smått letat efter en del sådana för att få som en liten samling med vykort över de flesta faktorer jag tar in i metodiken runt reklam och marknadsföring. Jag har ju ingen skrivare till datorn och skärmen är gammal så vykort är ju visuellt mycket tydligare.
Metodiken har för första gången nu börjat struktureras upp direkt på hedonimeter.org anpassat mot skribenter, reklam och dylikt men det är fortfarande mest lösa anteckningar på bloggen:
Så klart var vykorten egentligen lite dyra men så blir det i småbutiker som har begränsat utrymme och 25 kr / st kan jag betala för ett par stycken.
En del köpte jag tidigare på Åhlens där jag något förvånande inte kunde hitta något riktigt leende eller kawaii trots att det var i den japanska delen. Av dom jag köpte är jag nog mest nöjd med det här som exempel att diskutera:
Ett vykort med pingviner, blå himmel och blått vatten
De nedan var dock också intressanta på många sätt: tydliga färger, ofullständiga (flera saknar t.ex. näsa men det kanske inte är tydligt vid en snabb titt?) och de tittar åt sidan på ett sätt som jag inte dokumenterat men allt mer tror gör något särskilt för artister där vi t.ex. just nu har en yngre svensk sångerska (jag tror det var Amanda Jenssen men har inte följt upp med lösbladen) liksom en riktigt känd amerikansk sångerska men också hon populär ganska nyligen tror jag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar