Blogger visar hur riktad information görs i gränssnitt

2010-02-18

Precis när jag började arbetet med att skapa den nya layouten till Pryltrend på en separat blogg (för att inte ha sönder Pryltrend). Såg jag en oerhört intressant ny egenskap i Googles gränssnitt till Blogger. Vi har ett exempel på det nedan:

Tjänsten hittas nedan:

www.artisteer.com

Jag tror dock att jag handskriver min design bl.a. därför att jag förhoppningsvis samtidigt ska klara att förenkla ner koden ordentligt.

Tveklöst är en template-generator något användbart för många. Blogger är praktiskt och bra på flera sätt men har också nackdelar. En har att göra med templates där många gissningsvis vill göra mer kring utseendet och det kanske inte alltid är lika lätt som för Wordpress.org.

På ett personligt plan kan jag också säga att jag upplever en intensiv hunger efter statistiken avseende effekten för den här typen av lösningar. Jag behöver det för att kunna kvantifiera faktorerna i Hedonimeter:

hedonimeter.org/blogg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar