Reklamfilmer är givetvis intressant att analysera. Dessa i de tidiga steg de gjorts har ännu inte återkopplats mot försäljning och det kommer långt ifrån alltid vara möjligt. När verkande faktorer är identifierade, dokumenterade och kartlagda mot forskning är kvantifiering nästa steg.
I många fall har man dock redan nu en god bild av styrkan på respektive faktor. Vissa kan t.ex. kräva en annan t.ex. kräver flera för god verkan att repeto (upprepning) sker i tillräcklig omfattning.
Annonser i bild blir viktigare för Google (2/10/2010)
Madonna i reklam för Mitsubishi - Causing A Commotion (1987)
Fallstudie av reklamfilm för Nintendo DS med Liv Tyler
Kangaroo hoodie gjorde reklam för nytt TV-program
Rösta på Super Bowl reklam på Youtube (2/09/2010)
Reklam för MaxFactor med Nanako Matsushima
Mindre lyckad reklamfilm med Nanako Matsushima
Reklamfilm för Nintendo DS med Matsushima förklarar marknadsföring
Reklamfilm där hemelektronik blir "vapen"
Kangaroo hoodie demonstrerar smart marknadsföring
Reklamfilmen för XPERIA X10 (headset version) analyserad
Reklamfilmen för XPERIA X10 analyserad
Ännu mer värde från Apolivareklamen
Vad Häxan i Narnia har gemensamt med Apoliva-reklamen
Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima
Apple gör reklamfilm: Med Apple Tablet?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar