Fallstudier: Reklamfilmer

2010-02-07

Reklamfilmer är givetvis intressant att analysera. Dessa i de tidiga steg de gjorts har ännu inte återkopplats mot försäljning och det kommer långt ifrån alltid vara möjligt. När verkande faktorer är identifierade, dokumenterade och kartlagda mot forskning är kvantifiering nästa steg.

I många fall har man dock redan nu en god bild av styrkan på respektive faktor. Vissa kan t.ex. kräva en annan t.ex. kräver flera för god verkan att repeto (upprepning) sker i tillräcklig omfattning.

Annonser i bild blir viktigare för Google (2/10/2010)

Madonna i reklam för Mitsubishi - Causing A Commotion (1987)

Fallstudie av reklamfilm för Nintendo DS med Liv Tyler

Kangaroo hoodie gjorde reklam för nytt TV-program

Rösta på Super Bowl reklam på Youtube (2/09/2010)

Reklam för MaxFactor med Nanako Matsushima

Mindre lyckad reklamfilm med Nanako Matsushima

Reklamfilm för Nintendo DS med Matsushima förklarar marknadsföring

Reklamfilm där hemelektronik blir "vapen"

Reklamfilm med rött och blått

Kangaroo hoodie demonstrerar smart marknadsföring

Reklamfilmen för XPERIA X10 (headset version) analyserad

Reklamfilmen för XPERIA X10 analyserad

Ännu mer värde från Apolivareklamen

Vad Häxan i Narnia har gemensamt med Apoliva-reklamen

En hyllning till Gudinnan?

Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima

Apple gör reklamfilm: Med Apple Tablet?

Com Hem visar retro och komik med ny reklamfilm

Kul reklamfilm - Windows 7 house party

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar