Fler kvinnor i rött

2010-02-18

Filt med skarpa kanter som går att vika längs halsten tror jag är optimalt förkvinnor i rött. Eller för den mer vågade en huva som vi såg i:

Kvinna i rött måste klara mer än att fånga blicken

Varianten nedan tror jag också kan fungera bra för många åtminstone som här när det är en så tydligt vacker kvinna:

Det viktigaste är att dra nytta av den utökat aktiverade perception som allt rött medför och se till att leverera ett värde som håller kvar blicken. Det tycker jag att den här designen verkade göra. Emedan föregående gjorde det via låren sker det här via stjärten.

Butiken vars skyltfönster jag fotograferade kvinnan i rött genom är:

Här har vi en till kvinna i rött med huva. Här används den emellertid inte. Om det är samma plagg eller inte är svårt att avgöra.

Bilden nedan ger en ögonblicksbild av hur god tillväxten av kvinnor i rött just nu är. På bilden finns nio kvinnor i rött även om det egentligen endast är tror jag sex stycken som de flesta lägger märke till:

Mer om kvinnor i rött:

Fallstudier: Kvinna i rött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar