Madonna - Crazy For You

2010-02-04

Madonna har vi ju publicerat ett antal inlägg med filmklipp live och musikvideos. Hon är också en mycket imponerande artist som klarat att ligga på topp länge. Madonna fångar nya trender inte tidigt men ungefär - lite innan - de når sin topp och kan kapitaliseras via hennes tyngd.

Här har vi henne med Crazy For You:

Vanan trogen citerar vi en bit av lyriken:

"I'm crazy for you
Touch me once and you'll know it's true
I never wanted anyone like this
It's all brand new, you'll feel it in my kiss
I'm crazy for you, crazy for you"

Från: Madonna - Crazy For You (lyrics)

Av samma anledning som Madonna klarar att bibehålla sin kraft använder jag henne av och till som omskrivning för trendmässigt potent starka företag eller andra entiteter. Få klarar den nivån och de få som ligger där och jag följer älskar jag djupt. Följer man en trend länge nog behöver man i något steg bli förälskad i varumärket. Numera givet att jag tittar på perception följer jag fortfarande egentligen bara en eller kanske två st.

1 kommentar:

Hans Husman sa...

Kanske skulle jag ta och laga calzone idag.

Ta och pröva göra det med dinkelmjöl eller kanske bovete...

Pizzadeg bör väl gå att göra med bara rapsolja tänker jag. Kan för en fin rapsolja tror jag smaka rent av bättre just för inbakad pizza bättre än olivolja.

Dom vill man ju gärna gå upp lite i temperatur på. Så att det gottar-samman sig i mitten. Och då är ju en temperatur-härdig olja delvis på-penslad excellent...

En god ost givetvis. Prästost kanske... Cheddar möjligen men jag tror mer på något lagrat.

Dom här gurk-liknande men mycket matigare grönsaken kunde vara gott.

Ha ha - så osmakligt:

"Gör en pizzadeg av färdig mix Pizza/sconesmix som räcker till en hel plåt."
http://www.matklubben.se/recept/kantarell_pizza_42607.html

Vem som nu kan äta det där.

Här har vi något som verkar rimligt och faktiskt med rapsolja:

2 dl vatten (37 grader)
1/4 pkt jäst (12,5 gram)
5 – 6 dl durumvete
½ dl rapsolja
Salt & svartpeppar
http://kryddburken.se/tag/pizzadeg/

Nå jag tänker inte göra det på jäst. Eller det kanske är lättast.

Bacon tror jag blir bra för kött. Gör det saftigt.

Färska örtkryddor givetvis. Mängder av dom. I calzone får de ju möjligt att ge ifrån sig all sin smak i full värme utan att de aromatiska oljorna försvinner iväg.

Tabasco. Självklart.

Kanske köttfärs istället för bacon om den ser bra ut.

Det är sådant som får mig att tänka på vapenindustrin. Möjligheten att tjäna tillräckligt för att ha en egen lantgård med ett par bönder som producerar goda grödor åt mig.

Rödlök brukar vara mitt förstahandsval nästan alltid men till pizza går det verkligen inte. En vanlig gullök är bättre om än lite mastigt. Några finare lökar åt det gula men mildare kanske finns...

Vad mer... Svartpeppar är väl slut som vanligt. Kanske billigare att gå förbi och köpa en cheeseburgare och snatta extra av deras svartpeppar. Jag menar min moral är ju redan på väg i botten och mängden musik jag snattat från Youtube har passerat gränsat jag satte med kanske 5 - 6 st låtar.

En fin tomatpuré. Kanske skulle jag och köpa bönor i tomatsås i stället. Nej! Äh jag gör den själv istället. Skållar dem lite och trycker ut så blir det färskt.

Tja en sallad kanske. Lite vitkål strimlad med rapsolja och vinäger. Jag har lite vinäger tror jag. Eller hellre gör vi det enkelt och äter björnbär till. Godare och elegantare.

Röda äpplen självklart. Det är 2010 - The Internet Year of the Red Apple - 2009 var "tigrar". 2010 blir "röda äpplen".

Pepperoni är alltid gått. Så billigt också om man köper Eldorado.

Skicka en kommentar