Färskt om marknadsföring:
McDonalds demonstrerar effektiv reklam Några färska inlägg om mode:
2010 års färskaste trend inom mode
| ||
Jag har en brutal mängd dokumentation samlad att publicera innan jag går igenom slutsatsen om årets färg 2010. Ändå tänkte jag innan peka ut dom faktorer som jag tror är vad avgör vad det blir.
Först vad jag menar med årets färg är den färg där vi kommer se en tydlig tillväxt av. Det påverkas av område och behöver inte vara konsekvens. Jag bedömde det för dammode men vad jag sett där tror jag kommer gälla för allt annat som följande resonemang verkar på.
1. Låt oss börja med att konstatera att nästan ingen bland kunder, expediter eller inköpare har någon kunskap alls hur färger verkar i visuell perception.
2. Expediter är ofta yngre och kunde jag konstatera på min expedition är ganska ofta singel.
Nästan så jag blev lite rädd - Jag är ju så finkänslig. Hur man ska relatera till det historiematerialistiskt behöver jag dessbättre inte fundera över givet att jag bedömer världen från publicerad forskning och vad jag eller andra trovärdigt dokumenterat eller omedelbart upplever.
Oavsett min finkänslighet är detta faktiskt väsentligt för vilken färg som vi kommer se växer till sig.
3. Skyltfönster, skyltdockor, expediter och tydligt framhängda kläder påverkar chansen för att någon ska gå in i butiken.
4. Jag upplever utan att vara någon expert på mode bland kvinnor (män är däremot enkelt - traditionell kostym och en blå skjorta av god kvalitet är alltid rätt utom på begravning eller om du gifter dig - ibland med slips - allt annat är vulgärt vilket de flesta av oss väldigt ofta är) att expediter i klädesbutiker är noga med sin klädsel och bland de lite äldre lätt statusmedvetna.
Även upplevde jag att också expediter i förhållande värderar att upplevas attraktiva trots att detta inte borde vara lika viktigt. Möjligen kan detta rent av vara förstärkt när de arbetar tillsammans med yngre ensamstående expediter.
5. Butiker vill sälja mer.
6. Skyltfönster, skyltdockor, expediter och tydligt framhängda kläder påverkar vad folk köper.
Vad händer när en faktor ökar försäljningen?
Så vad händer när någon pekar ut en möjlighet att via färg öka försäljningen? Och för den delen hjälper yngre expediter som är singel att riktigt "suga tag" i de få män som kommer in i butiken och som inte verkar gay.
Är hon permanent i US Men det visste vi Så tigern ger sig ut i amazonernas otäcka labyrinter Sökande efter årets färg Faran att virra bort sig är hög Överallt saftiga frukter glatt välkomnande Men amazoner är både frukt och vad som rövar frukter En hund utan matte är fritt byte Att plocka och brutalt smaskiga i sig Eller att försöka sälja dampresenter till |
Jag har svaret på den frågan däremot har jag inte följt upp det rörande just försäljning men jag kan konstatera att butiker som nu sett möjligheten och testat den fortsätter och utökar.
I vissa fall är det närmast lätt bisarrt. Från att faktorn funnits endast stokastiskt kan den t.ex. för butiken jag först såg att man lagt märke till vad jag skrev först har faktorn varit i tillväxt under flera veckor nu. Under expeditionen sista gången hade den expanderat ut över hela butiken. Dessutom var det mycket elegant gjort och det är tveklöst en butik som har talang för att placera ut varorna.
Hur påverkar det vad folk köper?
Jag har bara ett svar på den frågan. Om faktorn sitter på varan som är till försäljning kommer den sälja mer. Detta oavsett om den "bara" är tillför att få in folk i butiken eller för att förföra naiva ensamstående män som endast försöker göra för världens framtid värdefull forskning.
Därför att den exponeras mer både på expedit och i övrigt i butiken. Den syns mer och den säljer mer. Dessutom om expediterna är duktiga på klä sig själva tar folk intryck av det.
Vilken färg är det?
Jag ska publicera dokumentationen först från mina expeditioner in i amazonernas labyrinter innan jag rakt ut anger den. Men för att ge en ledtråd. Jag har börjat använda den själv rent av och jag är typiskt den sista som använder något själv. Fungerar det? Absolut.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar