Här har vi ett trevligt exempel på hur visuella komponenter kan användas för att hjälpa besökaren att lägga märke till fler möjligheter. I reklamen används rött för att flytta uppmärksamhet till Youtube-reklamen och misstänker jag också konkret öka aktivitet för visuell perception i hjärnan. Att det är en vacker kvinna är givetvis korrekt åtminstone när besökaren är en man.

Den sida på Youtube vi når är:
Uppmärksamma här gärna den konstnärligt trevliga likheten mellan mannen och reklamen för dataspelet Ikariam:

Mer om färger på Pryltrend:
Kvinnor i rött ska vi förövrigt återvända till fler gånger idag. Hela Uppsala håller på att fyllas upp med kvinnor i rött. På många sätt är det den trevligaste trend jag följt på Pryltrend och ännu mer i övrigt. Samtidigt är det givetvis viktigt att inte fastna i en faktor och det såg jag ett elegant exempel på idag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar