Vad bör jag baka nästa vecka?

2010-04-24

Det var "år" sedan jag bakade något. Samtidigt kan jag uppröras över alla dåliga recept på limpor och kaffebröd både TV och tidningar sprider. Därför tänkte jag baka något mot slutet av nästa vecka.

Frågan är vad? Här satte jag upp några alternativ på lagom kompetens- och ansträngningsnivå.

1. Limpa bakad med handgjort mal av durumvete, linfrön, pumpafrön, nötter, dinkel, quinoa m.m. jag kan hitta fröer från att krossa.

2. Ett nyttigt kaffebröd - en bulle - som är godare än allt jämförbart. Mycket hög halt av proteiner, lågt GI, massor av mineraler, vitaminer och antioxidanter, och saftigt smaskig på tillfredsställande höga nivåer.

I båda fallen hör resultat vi kommer se till det bästa som har bakats i Sverige.

Mer om kost på Pryltrend

En enkel måltid jag lagade till igår:

Enkel måltid med bönor, salsa, ingefära, rödlök och majs

Fler Överlägset Bättre Recept på Pryltrend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar