In i den explosiva zonen

2011-09-05
Publicerad med samma motiv som i Perspektiv i bild och musik och jag kan dessutom berätta för läsarna här att jag alltid när musik publicerat gjort det av antingen exakt samma orsak eller av orsaker väldigt lika i konceptuella senare möjligheter till användning. Användning ligger dels i analys men också i memory-cues för att kunna vandra mina egna reaktioner på annat för att inte ensamt behöva lita på mina egna minnen valence påverkade när händelser förr kan ha behövt gås igenom. Innan och samtidigt jag gjorde det med musik här har jag använt samma koncept också via bilder, poesi m.m. på annat håll eller privat under många år.





För att illustrera och förklara användningen förenklat har vi för Highway to the Dangerzone följande relevant i mötet för abstrakta koncept (gränsen och murarna) i det personliga perspektivet:

  • Hög intensitet via stridsflygens nästan unikt höga omsättningsnivå i förändring från information till energi där flygbränslet bränns i hastighet fordrande närmast abnorm teknik för kylning m.m.
  • Rakt in the dangerzone.
  • Relevant dessutom då jag just nu i hög hastighet vandrar genom sedan två månader hundratals fallstudier jag gjort och det i hög hastighet.

En grupp av dessa fallstudier gjord från olika perspektiv rörde just vad i geo-del av modell kallas air medan andra berört detta och / respektive stridsflyg. Se här exempelvis:


Låt mig nu rekursivt utåt bygga vidare på vad jag uttryckte i poesi, bild och mer poesi.

Poesi


An Old Warrior unsure
Questing his strength and moral Power
Talked to himself
Talking strength when and were offered

Finally he asked:

- Who are you?

And answered:

- I am the first and last who shuts the wall is falling.

Putting himself to the worst painful test hoping he would win
Winning regaining the power to change
Making the win a certain

Bild



Musik II






"I got my eye on you... and I cant let you get away...

Hey baby whether it's now or later (I've got you)
you cant shake me (no)
cause I got you on my radar
Whether you like it or not, it ain't gonna stop"

Lite skämtsamt i cue-dimensionen uttryckt: Vad nu riktningen är här :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar