Verktyg: Borra och analysera trender och nyheter

2011-12-13

Manualen till Creative Culture's fria versionen har publicering påbörjats av. Det är en av två nuvarande implementationen av modellen över vårt språk och kultur i skarp drift och den som kommer byggas vidare framåt (den andra är Warrior och ingår som ett subsystem i en större lösning för analys av demokrati frågor relaterade till Kina tillsammans i helhet och med lösningar andra gjort ).


Creative Culture analyserar trender, uttryck för känslor, relationer och anslutningar mellan entiteter (länder, varumärken, personer, företag m.m.) där cirka (av bättre kvalitet i den mening att bättre resonerande där typbestämning är viktigt) 5 000 000 - 10 000 000 entiteter med relationer, statistik o.s.v. från referensinformation finns. via The Librarian.


Aktuell information om känslor och åsikter nås (bl.a. och den ännu beskriven i manualen) via delsystemet News Flashlight:



I News Flashlight analyseras nyheter för att fånga känslor och perspektiv på entiteterna och söka förändring. News Flashlight har dessutom sökfunktioner för nyheterna som flexibelt konfigureras utifrån behov från prioritet på det snälla till konflikt liksom åsikter mellan raderna relaterade till entiteter som berörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar