Eminem's lyrik från längre tillbaka fascinerar och imponerar mig. Att de som gäller riktigt bra har förmåga att skapa eller få musik och lyrik med starka uttryck i reward och intensitet kan vi ofta konstatera. Men t.ex. som vi har ex. på i We made you klarar Eminem att kombinera flera former tillsammans. Och tillsammans med det komiska vilket gör annat ganska svårt. Kändisskapet är dock en väg kanske lättare (upplever jag när man sett ett ex. här: mycket möjliga finns flera andra jag inte "tänkt" på): fame, droger, kvinnor, och av och till snabba händelser. Och så vanligare utplacerade välkända true named entities men ganska elegant anpassat till det komiska temat.
"Lord help us he's back in his pink Alf shirt
Looking like someone shrinked his outfit
I think he’s about to flip
Jessica rest assure, Superman’s here to rescue ya"
Om Alf är den rymdvarelse jag såg på film som barn vet jag inte. Men Superman förutom övergripande temat Jessica S. känner vi till. En kombination när realiserad åtminstone blir ytligt och intensivt flygande högt.
En till aspekt i brand value är att jag helt fascinerat kunnat konstatera att Eminem på något sätt lyckats lägga trovärdighet i vålds-dimensionen inte sällan associerat till hans musik. Det är ju också intensitet såväl som relativ-makt men (utan att ha uppdaterat mig på vad som i det mer trovärdiga blivit "känt" på ett par år) föga konkret vi märker under dokumenterad tid, och ingenting som känns riktigt dimensionerat till att innebära någon konkret risk (d.v.s. inte rättegångsrisk - utanför det mer normalt förväntade relaterade pengar) men väl antydande "bekräftande" tenderade ju att vara information som ibland rörde sig. Ovanligt välfungerande om än inte på nivå med dom som låg i det konkreta och avlivande varandra i meningslösa strider över en abstrakt linje utan mening eller verkligt värde.
Jessica Simpson sing the chorus.
Och i the chorus om vi kan önska för 2013 är inte den ständiga hyllningen av the rock star diskret i bakgrunden var helst vi vandrar stort mer än korrekt förvaltning av affären inte oviktig för alla från media till skivbolag och kanske vänner. Egot är så viktigt för att den vi ställer främst vinner. De får absolut inte börja tvivla plågsamt mer än kortare perioder. The rock star är en roll inte utan kostnad och tenderar att tära på dem som spelar dem för oss en tid.
Att han ser den kvaliteten kanske förklarar en del andra kvaliteter i hans brand management och konstnärliga uttryck.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar