Från Gambler till Revolver

2013-09-21

Kan vi etablera närhet i formen av lyriken etablerande närhet till konkurrerande koncept i ljudbilden mer potent - knappt vad man riktigt lägge märke till om inte överdrivet intresserad av själva domänen - är det mer upplevelse av musiken. Madonna om än oftare senare än här gör det ofta parallellt med utan det redan starka koncept gärna mixade-hårt - likt Revolver och kanske mord som omskrivning för romantik (eller om en del kanske upplever det tvärtom men det tror jag kan vara indikation om att annan musik är bättre att lyssna på).


"Gambler, yeah I know all the words to say
'Cause I'm a gambler, I only play the game my way, yeah"


Musikindustrin ska ju vara - sägs det - viktig för Sverige. Så det är för den motiverade något där. Jag spekulerar att mycket mer konkret kanske rent av viktdata finns om man söker bakåt här. Jag kan inte ärligt påstå att jag utanför eget nöje och sökande värde för andra kanske tråkigare domäner att musik särskilt är någon karriär eller ens seriös hobby för mig. Ganska länge har den heller inte längre givit mig något konkret värde i dom tillämpningarna och egentligen mer påminnande om en del eller använda för att spegla ner en del egna känslor för att minnas en del kring det för att ha sekvens för senare användning jämförande annan analys klar så att säga.


"My love's a revolver

Oops I guess I shot ya
My finger's on the trigger
I had a bullet with your name on it"

Notera on-going från första shoot ya till finger on the trigger. Kanske att det senare är praktisk utveckling av att ha fångat motpartens intresse (chansande på att jag inte har barn, kvinnor, äldre eller andra känsligare läsare just här antagligen sexuellt umgänge tror jag).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar