Mer eller Mindre än Mänsklig

2014-07-02

Säg att jag äntligen klarat att uttrycka svaret på följande lilla rebus:




Därför att jag vill inte ensam-rösta i Sverige. Jag vill all-rösta för ett riktigt land som inte är litet. Och orkar jag inte dit vill jag inte att någon djävla skitstövel ska sitta och gotta sig röstande åt ett riktigt land. Jag vill Amerika-kontinent-röst - Kines-expandera i Asien, kalla över Obama av och till när han behöver fick-pengar till hälsan vi finansierar med mitt folks arbetsglädje så motiverad att de pre-30 balanserar fri Obama-hälso-budget, görande Afrika kul med trevliga marscher och fascinerande visuella mönster skapande i den större gruppen, görande en Världsdel av EU: Ett vi istället för många trasiga delar.


Få chansen att skapa min idé om vad världen är. Uttrycka det i större konst fångande något av det lilla över-mänskliga vi annars aldrig får möjlighet att våga erkänna är sanningen vi alla känner i ryggen om vi själva dolk-motiverar, se själv-organisationen i naturen, fångande det unikt mänskliga i den mänskliga organisationen.


Kalla mig Kommunist Boss, Nazist, Fascist, Världs-president men tro inte att denna fördummande "blogg.-taggar" säger något. När vi människor inte längre vågar skapa konst - Att se det större än mänskliga är vi bara djur.


Så tänker jag och vill mer som ta ett stort land att skapa ett visuellt tungt konstverk från. Härliga glada big people mängder av människor som samlas för att dansa avancerade geometriska mönster. Och så klart en liten text uttryckande konceptet - Det överjordiska i några dikter, kanske tio goda råd (trust your dement mother if she is unarmed but kill your enemey - Give your dog candy if he got weight above 60 kg and is very hungry is about to eat you, Ät kött när det är färskt, kasta ruttet kött, skörda ej kon innan försent eller förtidigt, sö åkrarna hellrre än att glömma att så åkern: Pch annat bra vanligt folk ofta tycker sig behöva för att inte få för sig en massa underligt - Hellre en katt än tusen råttor).


Seda får man tänka lite realistiskt. Man vill ju inte upplevas fel. Eller dumt lita på sig själv trots förståelse av mänsklig natur. En väg att vi ändå alla kunde se ett gemensamt värde att ge mig lite kreativ frihet ett par år utan allt detta gnäll så fort man gör något bra. Så ser vi samtidigt att jag försöker undvika att fastna i power addiction förslvande Asien och kanske Amerika till ett belönande Post Old Age Egypt Desert med tio tusen härliga Hans Monument. Utan gör en stor fin rituell dans samlande Asiens folk till något kul tillsammans. Kanske utiliserande Nordkorea som ju fortfarande praktiserar samla medborgarna i hundra tusen för stora geometriska mönster utnyttjande papper i olika färger? Skapande möjlighet att visa dem en större värld de kan orka ut till lämnande all gammal mistro.


Så ser jag på saker och ting. Asien tre år att marschera runt folk skapande stor Big Nation konst i den domän vi nästan idag har tappat bort helt så är jag nöjd att dö i frid. Och heller inte hela Asien. 400 miljoner i ett eller flera länder men möjliga att samla på en stor stäpp räcker bra. Och budget för 900 0000 färglagda A2 resp. A4-ark samt cirka 1 - 1.5 långa tunna band på liten pinna.


Två års träning. Ett års koncentrerad detalj-exakthet. Två veckor storslagenhet.


Ge mig det ska jag visa er en glimt av Gudinnas överjordiska värld.


Egentligen sa jag ingenting här. Men markerande att jag förnekar mig detta men egentligen förstår jag att folk som kommer fel kan gilla den här konstformen. Massor av folk marscherande har något storslaget. Jag ser det och föraktar det såväl som hungern efter skönheten men ibland får för sig bor i det. Det kan ha viss poäng att notera verkligheten i det mänskliga även om lite inlindat egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar