Förvandla allt till högtalare med Yorozu Audio Sound Revolution kit

2008-12-18

Yorozu Audio Sound Revolution kit gör att du enkelt kan bygga en högtalare av nästan vad som helst. Det gör det enkelt att säga något personligt vid din dator. Med paketet kommer också en liten papplåda som man kan använda för ett första experiment. Plastflaskor, pappkartonger, skivor och mycket mer hör till det som också fungerar. Eller varför inte en gammal radio?



Bredden är 5.7 cm, höjden 5.7 cm och djupet 2.0 cm. Normal effekt är 1 W med maximala 2 W. För att driva det hela krävs 3 AAA-batterier.

Mer om den finns att läsa hos www.devicenet.co.jp som tillverkar den: Yorozu Audio Sound Revolution kit (japanska)
Säljs internationellt åtminstone av www.japantrendshop.com ($89 US): Yorozu Audio Sound Revolution kit
Tidigare om högtalare på Pryltrend.com: MP3-spelare och högtalare

26 kommentarer:

Anonym sa...

Måste ha den där!

Anonym sa...

Den verkar ju ganska kul genom att man kan bygga egna saker med den. Kanske köpa en billig gammal radio på Myrornas och göra en häftig retro-högtalare.

Anonym sa...

Senaste kommentarer verkar inte fungera?

Anonym sa...

Nja,

Egentligen är det bara att ta den färdiga widget Blogger har för att visa en RSS-ström. Problemet är att den är en aning "primitiv".

Jag försökte därför skriva om den för att lösa problemen och utökad funktionen. Bl.a. vill jag att den ska länka till hemsidan för som kommenterat. Det där var dock inte så himla lätt att lösa.

Dessutom visade sig att deras widget uppdaterar sig tämligen sällan. Kanske ett par gånger per dag eller något?

Skriver man verkligen om den från början tror jag att man kan lösa det genom att ställa frågor med "search?". Den brukar dock kunna hänga sig ibland (vilket troligen är orsaken till att de gjort den diskreta uppdateringen här för att inte utöka belastningen på dessa appservrar enormt mycket mer än de redan har) och jag vill därför inte ha den alls på Pryltrend.com.

Istället tror jag att jag ska försöka skriva något som uteslutande utnyttjar FeedBurner.

Anonym sa...

Kan du posta din widget / lösning på din taktik-blogg när den är klar?

Anonym sa...

Jo jag postar alla ändringar jag gör här där. Så den kommer.

Du får förresten ta och tipsa om Pryltrend.com i "tidningen" om du fortfarande skriver för dom? Förövrigt hur tungt gamla tidningsmedia har det nu lär de behöva sina vänner (0_<)

Anonym sa...

Du vet att dom älskar dig i ledningen... Kom över till oss!

Anonym sa...

Kanske, kanske.

Det skulle nog bli riktigt avgörande. Inte så många om någon i Sverige som kan det där förutom jag.

Anonym sa...

Det är därför vi älskar dig! Men det är dags för dig att komma över nu.

Är det inte bättre för dig att få regelbunden lön och en sekreterare som håller ordning på dig?

Anonym sa...

Nu tittar ju alla jättarna på det här området och försöker dra upp sin trafik den här vägen. Samtidigt det andra börjat titta på nu har jag studerat mycket noga under kanske tre år.

För oss små oberoende publicister innebär det här ökad konkurrens. Samtidigt har jag ett kunskapsförsprång. Å andra sidan har jag ju ingen budget att köpa in saker och ting.

Helt klart skulle det bli lugnare. Kanske... Men då ska målsättningen vara att bli den största tidningen på svenska webben.

Anonym sa...

Hur ligger du till med besöksmålen för Pryltrend?

Anonym sa...

Tja om man räknar bort "julbesökarna" vilket man nästan måste för att det ska bli rimligt så ligger Pryltrend.com ganska ok enligt planen.

Prioriterar jag ner innehåll mot marknadsföring skulle den troligen gå snabbt förbi målet. Just nu har jag bara lagt cirka 10% av den tid jag planerat att lägga på det. Istället har jag lagt mycket mer på mer innehåll.

Anonym sa...

Vad är det totalt?

Anonym sa...

På Pryltrend eller hela nätverket?
Och om hela menar du även icke-kommersiella sajter?

Jag har mer besökare på icke-kommersiella sidor. T.ex. bloggar för bloggar där jag delar med mig till bloggosfären av min erfarenhet av att bygga kommersiella bloggar för att ge tillbaka.

Pryltrend.com efter korrigeringar neråt. Säg cirka 550 unika besökare / dag.

Totalt inkl. icke kommersiella sajter cirka 50 000 unika besökare / vecka (sist jag räknade samman vilket var ett tag sedan).

Anonym sa...

Lagom blogg för slösurfande :-) Klart bättre än övriga prylbloggar på svenska.

Vad satsar du på för besöksantal appropå Urbans frågor.

Anonym sa...

Sådant där är ju tungt och det vet du ju precis som jag (om du nu är den jag tror du är). Men jag satte 1000 unika / dag som översta mål. D.v.s. jag vill inte satsa för högt.

Anonym sa...

Jag har redan surfat mycket på den. Hoppas det går bra. /Eva.

Anonym sa...

+ Bra skrivet

- Bara ett inlägg / sida

Anonym sa...

Jag ska fixa feed så att det blir mer lika normalt. D.v.s. att du ser fler bloggpostningar på varje pagination. Dock så behöver jag utveckla upp Google Blogger då den är riktigt dålig när det kommer till att fungera bra med deras egen Google Adsense.

Anonym sa...

Jag har redan läst den en månad nu :-) Eller är det sådana här man ska göra nu: (^_^) Anime :-)

Du kan ju skriva och här är det ju inte bara det vanliga utan man får tänk också. Något jag haft enormt kul åt är att du lärt dig japanska på några veckor. Det är så djävla osant.

Swedish Research sa...

Jag kunde ju lite kinesiska tecken innan.

Också ange bara webbadress som är just din. Jag ifrågasätter inte det och väljer att inte editera men tydliggör att jag tycker att det är viktigt.

Anonym sa...

Sorry!

Fyllde bara i något.

/Ivan

Pryltrend är det jag tror mest på av vad du gjort. Känns rätt.

Swedish Research sa...

Np,

Det är bara det att en del faktiskt kan få för sig att du jobbar där. Eftersom det är felaktigt är det väldigt olämpligt.

Fyll bara i en URL om det är er egen blogg eller om det är ett företag som ni har rätt att representera.

/Hans

Anonym sa...

Är hela gamla Kina-gänget här :-)
Är det därför alla är på proxyn. Kul!

Har inte läst så många bloggar förr och hinner inte titta nu.

/B

Anonym sa...

Japp!

Precis så. Idag i alla (#^_^#)

Swedish Research sa...

Men alltså,

Ni får ju gärna komma förbi och kommentera lite framöver också. Att få igång det där sociala är ju aldrig lätt!

Skicka en kommentar