Min idealkvinna anime-style

2008-12-09

Ska man hitta en idealkvinna är det viktigt att man står ut tillsammans, stimulerar och utvecklar varandra och har kul f(^_^) När jag var yngre var allt detta givetvis även då viktigt men samtidigt separerat från det mer "rumsliga". Numera kan jag uppfatta personlighet konkret attraktivt även i den "fysiska världen". Därför tänkte jag att det kunde vara kul att försöka göra en beskrivning av en helt imaginär idealkvinna där inget krav på realism finns och se om anime kan inspirera och ge nya tankar.

Attraktiv anime?
Rent generellt är kopplingen mellan anime och imaginär-attraktion ganska tydlig vilket jag skrev om i en bloggning tidigare idag där jag kom på s.k. ecchi:

Området berörde jag tidigare i år också och då en aning mer "visuellt" (#^_^#)

Personlighet hos min idealkvinna
Jag såg ett par avsnitt en gång av en komediserie kallad heter Hope & Faith hos en vän med TV. Hope & Faith är två systrar med väldigt olika personlighet. Faith är mer impulsiv och nöjeslysten medan Hope är noggran och planerande. Ska man skapa en idealkvinna skulle jag nog börja med att kombinera deras två personlighet till en. Då får man dels Hope som håller reda på och organiserar saker och ting. Faith ser samtidigt till att livet är äventyrligt och att man inte förslöas.

Frågan är vad man ska lägga till Hope & Faith som konkret inspirerats från anime snarare än västerländsk litteratur, film eller TV? Jag tittade igenom en bunt bilder på figurer och hittade "Tengen Toppa Gurren Lagann: Yoko Nendoroi". Här har man ju en kvinna som ser ut att vara glad, positivt och uppmuntrande, och dessutom har en ovanlig klädsel så att man får tänka nytt kring konvenans och möter utmaningar i restauranger och andra offentliga lokaler:

En ganska vanlig idé är ju den om den oskuldsfulla prinsessan som blir räddad av den modiga riddaren. Även om jag måste erkänna att jag mer än villigt spelar rollen av riddare vill jag gärna tro att det där är en myt. Och vore det inte trevligt med en kvinna som inte bara är inspirerade, trevlig, glad och intelligent utan dessutom har en lång pinne som hon petar till alla med som är elaka mot dig (#^_^#)

På webben bor hon hos www.goodsmile.info: Nendoroid Yoko (よーこ ねんどろいど)

Vilken kontranst mellan den första och andra bilden (o_O) Dödsskalle-smycket i håret är kanske en ledtråd för en del (0_<)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar