Strategi & Söndagsbilagan & Läsarnas bloggar

2008-12-15

Nu har jag infört kommentering till bloggens template. Det kommer lite mer nya funktionr i lugn takt de närmaste veckorna. Är det något jag lärt mig av nättidningar och bloggar jag startat är att den bästa arbetsordningen för att skapa kvalitet är att bygga sådant här sakta. Det gör att man kan bygga upp en hierarki och struktur på informationen liksom funktioner på ett sätt som ni läsare har nytta av. Man ska inte tro att man i förväg ens i närheten av vad som är bra kan fundera ut det. Istället behöver bygger man sakta och mäta vad läsarna tycker är bra. Om något inte fungerar kan man då göra om det utan stort besvär.

Förutom det har den bloggen som målsättning att bli ett ännu väldigt nytt koncept. Min bild är att den ökade vanan av internet hos allt fler läsare gör att man prioriterar fokus på själva innehållet snarare än olika typer av grafiska komponenter (förutom redaktionella bilder). Jag tror att detta är en anledning till att RSS-läsare är så uppskattade. Då får läsaren innehållet men slipper bannerreklam m.m. störande i marginalerna. Därför har Pryltrend.com fått startat väldigt enkel i designen och ännu mer så än vad som är planerat. Det här är ingenting vi ska tappa och texten ska vara tydlig och övrigt ska inte störa din upplevelse.

Söndagsbilagan & Ni som gör värdefulla kommenterar
Med början den här veckan kommer jag på söndagar publicera veckan i sammanfattning. Det gäller så väl publicering här på Pryltrend.com som intressanta nyheter i andra bloggar och dagspressen.

Där kommer jag också publicera om (ev. i sammanfattning) alla kommenterar som kommit under veckan med intressant information eller synpunkter. Jag vill då gärna att ni ska ange ev. egen blogg när ni kommenterar. Det blir mycket roligare både för mig, läsare av kommentaren och ännu mer de många fler läsarna av söndagsbilagan att kunna besöka din blogg om man tycker din kommentar var intressant.

Hej så länge!
Hans


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar