Wii Balance Board kopplad till Linux

2009-05-24

Google medarbetare Matt Cutts beskriver i en bloggpostning hur Wii Balance Board kan kopplas till Linux. Jag hade överhuvudtaget inte ens tänkt på möjligheten att koppla Nintendo-prylar till helt andra saker. Just för Wii Balance Board känns det väldigt intressant därför att detta är något man kan tänka sig tillämpningar av som inte är aktuella för Nintendo men just för Linux. Jag kan se användning av min dator där jag gärna skulle vilja kunna använda inte bara tangentbord och mus utan även fötterna med något som ger kontinuerliga snarare än diskreta värden.

Jag har inte läst bloggpostningarna i detalj än men om du har erfarenhet av att konfigurera Google, klarar enklare skript-husbehovsprogrammering och vågar experimentera med din dator ser det inte allt för svårt ut:

Ett filmklipp med Cutts som visar hur arbetet går till har vi här (tittade inte på hela):

Kring Wii Balance Board kan jag själv säga att jag är väldigt nöjd. Jag upplever att den helt klart bidrar till min träning av intelligensen där Wii är en hörnsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar