Inköpta skor: Hush Puppies

2009-06-16

Just någon smak och kunskap om kläder och skor har jag inte. Hush Puppies är dock ett varumärke jag kände igen från The Tipping Point. När jag såg dem i skobutiken blev de därför ett självklart val. Nu har jag haft dem kanske sex veckor och är mycket nöjd. Priset för dom var 680 kr:

Vad Gladwell tyckte var intressant med Hush Puppies var hur de plötsligt blev populära. Jag hittar inte min The Tipping Point nu men Wikipedia skriver så här för Hush Puppies (och jag känner att de kan ha missat något så ev. får jag följa upp):

"In 1994, when sales of Hush Puppies were down to 30,000 pairs a year, and Wolverine was considering phasing out the brand, Hush Puppies suddenly became "hip" in the clubs and bars of downtown Manhattan, where young people were "buying them up" at small shoe stores. In the fall of 1995, fashion designers John Bartlett, Anna Sui, and Joel Fitzgerald began featuring them in their collections. Depending on word of mouth, Wolverine sold 430,000 pairs of the shoes, and four times that the following year. Hush Puppies won the prize for best accessory at the Council of Fashion Designers awards dinner in 1996."

Just nu läser jag Outliers av Gladwell så vi får se om den får mig att köpa något.

Hur som helst är jag nöjd med skorna som är väldigt mjuka att gå i.

Efter tips från en läsare gjorde jag också en "svart-vit" versionen av bilden:

Det blev minsann tydligare trots min totala fotograferings-förvirring.

1 kommentar:

Sanna sa...

Trevlig blogg :)
Spana gärna in min blogg och svara gärna på vilken bild du gillar bäst i mitt senaste inlägg!:)

Trevlig kväll.

Skicka en kommentar