Morsdagspresent: Big Brain Academy för Nintendo DS

2009-06-10

I morsdagspresent gav jag bort ett Big Brain Academy för Nintendo DS. Mitt Nintendo DS fick hon förövrigt när jag köpte min Wii tillsammans med ett liknande träningsprogram. Det här var ju ett par veckor sedan ungefär men jag tänkte jag skulle hinna spela Big Brain Academy ordentligt själv när jag var ut igen.

Big Brain Academy till Nintendo DS skiljer sig ordentligt från Wii. Spelen är helt annorlunda. Faktiskt tyckte jag nog Big Brain Academy till Nintendo DS var roligare men det kanske är för jag spelet det mer på Wii. Annars är principen den samma och man har övningar indelade i nästan samma grupper förutom att man på DS har Think med övningar i logiskt tänkande och Visualize på Wii där visuell perception (förhopppningsvis) stärks.

Nackdelen med båda Big Brain Academy är att rektorn i skolan är onödigt pratsam. Tipsen och tankarna när man startar är trevliga men de upprepade helt onödiga kommentarerna kring allt sedan är endast i vägen. Kanske går det att stänga av?

Jag tycker nog spelet kan rekommenderas. Kostnaden för spelet var endast 299 kr och köptes i en butik i Uppsala.

Tidigare bloggat om att träna hjärnan och intelligensen:

Tränar min Intelligens! Inköpta prylar
Jongleringsbollar (3 st 29 kr) fungerade bra
Klassisk Rubiks kub köpt billigt
Wii Balance Board kopplad till Linux

Huvudsida och sammanfattat inlägg för hela området finns i:

Träning av hjärna

Tränar av hjärnan tror jag kan ge alla mycket och inte bara barn och äldre. Också tycker jag att det börjar det bli populärt bland vuxna kanske cirka 25 - 40 år. Det är utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar