Intressant kommentar - Tips på blogg

2009-07-25

Bloggen lifeasemmaknowit.blogg.se hittade jag när jag sökte runt efter inlägg om schackspel på dator. För att känna av vad som intresserar folk och vad man kan lära från andra. Hon gjorde också en intressant kommentar om schack i recensionen av Chessmaster - The Art of Learning (Nintendo DS):

- Jag spelade mycket schack när jag var liten, samt ibland i skolan med barnen. Men har kommit på att de är ganska kul att spela mot datorn!

Det är ungefär som jag upplever det. När man var yngre spelade man en del men efter det har man glömt bort det mesta. Då är en dataspelare lagom kravlöst avslappnande att spela mot. Kanske är det också så att de som spelar schack utan att vara aktiv i schackklubb oftast får ut mer och föredrar datorn de flesta gånger man spelar?

Fler artiklar om schack på Pryltrend:

Prylar att spela schack med

Sällskapsspel för Drickande

Schackspel i Lego med riddare, slott, vikingar m.m.

Träning av hjärna

Schack samhällsfarligt menade Scientific American

Recension: Chessmaster - The Art of Learning till Nintendo DS

Spela schack mot datorn I: Schackmotorer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar