Foto med Sergey Brin & Larry Page

2009-09-30

Jag är aldrig tittat igenom uppslagssidor m.m. för grundare av Google eller egentligen något annat företag jag följer regelbundet. Istället framträder olika viljor och efter en tid personer ändå via nya produkter m.m. Ibland som med Google för ett tag sedan märker man en förändring och där tror jag det var just någon av grundarna som engagerade sig mer i företaget igen. Genom att gå igenom SEOTaktik och söka rätt på "nuhet" ser jag att det var glasklart 2009-05-23 men jag hade känt det längre tid än så.

Kanske var det Sergey Brin? Eller en ny medarbetare? Eller kanske Schmidt som tog större inflytande över verksamheten? Jag gissar på Brin. Fast så klart finns alltid "risken" när man följer en aktör att man både tar in och ger ut inspiration. Just för inspiration kan minsta lilla i en stark hand skapa det största möjliga. Det är berusande när det händer.

Nu letade jag hur som helst fram ett foto av Sergey Brin och Larry Page vilket var väldigt intressant. Eftersom vi nu skrivit en del om Google här kan det vara intressant att ta med här (även om jag är osäker på copyright).

Uppslagssidor om Sergey Brin och Larry Page i Wikipedia:

Sergey Brin

Larry Page

Just när man tar steget och sätter ansikten på folk i trender kan väldigt mycket klarna snabbt. Här har vi Page som kanske representerar en inspiration i Google jag tror är viktig och borde förstärkas mer men som jag själv är dålig på. Du har Brin jag tror praktiskt mer liknar mig särskilt som jag var några år tillbaka.

Detta foto var givetvis väldigt intressant att se även av andra orsaker. På flera sätt är det lugnande att här kunna sätta ansikten på "trenden". Ibland i mörker blir jag en "aning" stressad.

Jag förstår inte varför jag aldrig brytt mig att titta efter tidigare. Du har ett företag vars tjänster man använder dagligen, jag följer dom som trend sedan flera år, rent av har jag från SEOTaktik tagit fram riktad information för att uppmuntra en produktutveckling jag tror är gynnsam för dom och många andra.

Google på Pryltrend

iGoogle Inspirerar till en Bättre Värld

Google Docs har fått Ekvationseditor

Värdet av "Tao" i Youtube

Konfucianism och Taoism

Youtube och brist på entropi för rekommendationer

Möjliga förbättringar av Youtube Rekommenderas

Nytt Nyttigt till iGoogle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar