Pet Shop Boys - Opportunities (Let's Make Lots of Money)

2009-09-29

En till skillnad man märker från att gå från dominerad taoism till nästan hel konfucianism är ett större fokus på ekonomi. Det är utmärkt för det är något jag verkligen behöver. Tidigare har jag aldrig brytt mig i det annat än i de problem stressen det orsakar i sin tur ger mig. Nu märker jag att börjar tänka mer långsiktigt på det. Men det är kanske också något som kommer med åldern tillsammans med konfucianism:

Konfucianism tar över vid 30 år - 34 år

Särskilt stora ambitioner har jag dock egentligen inte. Någon önskan att bli rik känner jag lika lite nu. Mer handlar det om ett större intresse till ordnade månadsinkomster så att inte de uttröttande hjälteinsatserna inte längre av och till krävs.

Opportunities (Let's Make Lots of Money) hör tror jag till det sämre Pet Shop Boys gjort som ändå är lite mer känt. Ändå kom jag inte på någon annan sångtitel med temat pengar förutom Abba's Money, Money, Money.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar