Brittiska organisationen Superbrands har listat "coolaste" varumärken och de 20 i topp är:
- iPhone
- Aston Martin
- Apple
- iPod
- Nintendo
- YouTube
- BlackBerry
- Bang & Olufsen
- PlayStation
- Xbox
- Tate Modern
- Dom Perignon
- Virgin Atlantic
- Ferrari
- Sony
- Mini
- Vivienne Westwood
- Rolex
- BBC iPlayer
Läs mer om topplistan på:
Vi kan se att hemelektronik dominerar. Många av dessa har bevakats även i många inlägg på Pryltrend. Detta gäller iPhone, Apple, iPod, Sony, Nintendo och Google. Även flera inlägg om Youtube finns. Övriga prylar har nog i varje fall bevakats åtminstone en gång.
Relaterat i urval på Pryltrend
Logga för ett varumärke är ganska ofta väldigt synligt. Det gäller åtminstone webbsajter och viss hemelektronik. Några inlägg som diskuterar loggar är:
Diskret grå är nya röd - Nintendo genom historien
TV3 loggan är diskret tydlig
Färskare större analyser av några av dessa varumärken eller viktiga produkter som bär dem:
Därför segrade Nintendo Wii i konsolkriget
Apple marscherar mot Nintendo
App store numera till nästan allt
Microsoft rustar vinteroffensiv mot Google
Några inlägg om Youtube:
Möjliga förbättringar av Youtube Rekommenderas
Youtube och brist på entropi för rekommendationer
Värdet av "Tao" i Youtube
2 kommentarer:
Du borde göra en post där du jämför den listan med den estimerade trafiken i google keyword tool. Det säger ju mer hur människor uppfattar det starkaste varumärket!
Din design funkar, less is more
Tack för tipset!
Det ska jag ta och göra. Borde också göra en översikt över alla verktyg Google erbjuder där de visar den här typen av statistik. Finns nog mer än man tror. De visar ju siffror i allt fler och fler produkter även där det inte är huvudsyftet.
Skicka en kommentar