En musikspelare med Tao-inspiration

2009-10-22

Jag känner mer och mer att jag kommer behöva försöka få till något lämpligt i alla fall enkelt som klarar att generera rekommendationer på musik enligt vad jag beskrev i:

Värdet av "Tao" i Youtube

Något enklare var vad jag hade tänkt mig men jag känner mer och mer att jag vill ha den fullt ut. Vad jag använder nu är så dåligt. Det hela är ju inte svårt på något sätt även om jag är medveten om att jag underskattar tid för allt. Mest krävande lär väl vara att ta upp programmering igen: sätta upp miljö, hitta referenser o.s.v. Dessutom måste jag hitta tabeller över musik och lära känna språket med vilken musik beskrivs.

Själva känslomässiga mätningen är ju däremot 100% trivial när man gör en applikationer för egna ändamål.

Vad som stör mig åtminstone nu när det börjar bli dags att gå och lägga sig, och jag kanske är lite lätt-frustrerad, är att man måste vidröra allt för att det åtminstone ska bli acceptabelt bra. Självklart är det en grov överdrift men ibland känns det så.

Relaterat på Nyhetsbloggen:

Samspel mellan annons och humör bäst för effekt

Låt känsla styra vid internlänkning och sortera trafiken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar