Google Docs nya ritverktyg

2009-10-14

För att rita med Google Docs väljer du först Insert Draw och ritar sedan bilden. Vad som är bra med verktyget är inte att det är enormt avancerat utan att det är ett verktyg som gör det enkelt att skapa illustrationer meningsfulla för flesta utan några problem alls. Verktyget Polyline skapar figurer jag för allt i världen inte lyckats göra i Gimp eller något jag hade under Microsoft Windows.

Att skapa bra bilder i Google Doocs går dessutom fort och de ser riktigt bra ut. Nedan kan vi se en skiss av en ny typ av kartong jag försökt skapa:

En bättre bild som kom med det officiella inlägget har vi nedan:

Besök Google Docs:

docs.google.com

Labyrinter har jag själv nyligen skapat en när jag var kraftig överarbetad och dessutom fick svårt separera när- respektive långtidsminnen av specifika orsaker. Den gav ett sätt för mig att skriva var som dök upp i huvudet utan att det kom ut på bloggarna. Den labyrinten är givetvis 100% förvirrat svammel. Tack till den eller dom som gav mig hjälp då.

Leende var jag dock och är fortfarande och snart ler hela Sverige! Det gav en stor förbättring i min livskvalitet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar