Nyttigt Julklappstips - Exklusivt grönt te

2009-10-13

Det gröna te jag helst väljer är longjing som är ett kinesiskt grönt te. En av de första gångerna jag drack det var när jag fick det till recensionen på Nyfiken vital mot slutet av 2006 från House of tea och efter det blev det länge att jag drack det regelbundet:

Lung ching Xi Hu Superior är ett aromatiskt kinesiskt longjing te

Skillnaden mellan ett fint kinesiskt grönt te och de sämre av dom som säljs i påse i butikerna är enorm. De allra sämsta av dessa smakar direkt surt och bittert trots att torkad citron blandats in.

Exklusivt grönt te blir en bra julklapp

Just genom att många ännu inte upptäckt den stora fördelen aromen hos riktigt grönt te har blir det en trevlig överraskning när de ges bort i julklapp. Dessutom just genom att de kostar lite mer än surt dåligt te passar det riktigt bra som julklapp. Kanske kombinerat med annat nyttigt?

Longjing är för detta ett utmärkt val

  • Ett välkänt traditionellt kinesiskt te.
  • Hög kvalitet.
  • Härligt aromatiskt.
  • Ändå milt.
  • Rikt på nyttiga antioxidanter.

Det longjing vi recenserade och jag av och till handlar och andra gröna teer hittar du nedan att handla:

Grönt Te | House of tea

Fler julklappstips på Pryltrend

Mängder med julklappstips från tidigare år:

Julklappstips

Inför julen 2009 i urval:

Hälsosamma Julklappar mot Influensa

Vad blir årets julklapp 2009? Första tankar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar