Google Docs har fått intressant utbyggnad

2009-10-18

Först och kanske viktigast kan man bjuda in folk att dela ett dokument med:

This Shared folders and more in Google Docs

Det är dessutom möjligt att göra förhandsvisning av dem i Gmail. Genom det bör det gå att använda e-post som en del av samarbetet:

Google Docs previews in Gmail

Förhandsgranskning av Google Docs i Gmail.

Google Docs är snabbt på väg att förvandlas till ett stycke verktygssystem brutalt användbart för:

  • De lösare samarbeten mellan små företag på nätet.
  • Troligen även i större företag och projekt.
  • Skola och universitet.

Fler trevliga funktioner som nyligen tillkommit inkluderar:

Google Docs nya ritverktyg

Är Google Docs på väg att bli ett hett verktyg? För mig känns det hett. Det skulle inte förvåna mig om det kan bli det mest använda på Google undantag sökning och Youtube. Problemet är att jag är direkt dålig på att bedöma sådant:

- Är Google Docs Hot or cold?

Det är inte den typ av trender jag har följt och jag är i mörker. Inte ens har jag någon klarbild av hur Google Docs respektive Word, Staroffice m.m. ligger till.

Följande guide jag skrev på Uppslagsbocker.org hur Google kan användas i studierna är i detta sammanhang också läsbar:

Bättre studieresultat med Google

Google Docs finns att använda här:

docs.google.com

Vilka kundvärden kan jag skapa med Google Docs?

Nu är bara frågan vad man ska leverera för projektarbete i Google Docs och till vem. Befintliga kunder är ju vana att få textfiler över e-post men de kanske går att få över till detta. Sedan finns ju givetvis möjliga nya kunder - Kanske.

Google Docs vore klockrent för att leverera de nulägesanalyser jag så smått börjat fundera på att börja sälja till större aktörer. Jag har kanske en eller möjligen två eller tre intressenter till sådana men orkar nog för närvarande med kanske en. Där kan den kommunikation och möjlighet till arbete i samma dokument ibland ha värde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar