Reklamfilmer med Nanako Matsushima har nu använts flera gånger för att illustrera påverkan. Att de som japanska skiljer sig i kultur ger nya intryck och gör kanske saker lättare att se. Tidigare har jag valt reklamfilmer jag tyckt varit lyckade men här har vi en jag tror fungerade sämre:
Dels passar rollen dåligt för Nanako Matsushima att spela. Vidare tar den in vad jag uppfattar vara en europeisk influens men det lyckas inte alls. Slutligen är reklamfilmen föga relevant för objektet. Förvisso inser vi att Matsushima rakar sin hud men det demonstreras (och jag menar bredare än rent praktiskt) inte på något sätt som gör att vi förstår det mer än med vilken reklamfilm som helst med henne.
Fler japanska reklamfilmer som diskuterats:
Reklamfilm för Nintendo DS med Matsushima förklarar marknadsföring
Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima
Reklamfilm där hemelektronik blir "vapen"
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar