Mupparna framför Bohemian Rhapsody

2009-11-26

Det här var ju riktigt roligt :-D

Jag läste några varierade tolkningar av lyriken och som för all konst ligger betydelsen hos betraktaren. Själv upplever jag att den handlar om att tycka synd om sig själv i "onödan".

Känslor är ju subjektiva och i någon mening är vad du upplever den verklighet som existerar. Men negativt förstärker befintligt negativt och tvärtom. Det mår vi säkert alla - eller åtminstone jag ;-) - bra av att tänka på. På så sätt kan kanske onödiga psykiska plågor ibland undvikas hos en själv och indirekt andra. Kanske uttryckt i dessa två rader?

"Little high, little low
Any way the wind blows"

Från: Queen — Bohemian Rhapsody (Lyrics)

Känsligheten för det kan variera väldigt mellan människor. Känsligheten kan dessutom variera hos samma människa lika kraftigt över tiden. Depression kan t.ex. öka känslighet liksom långvarig stress, tillfällig stress och mycket mer.

Hur som helst var filmklippet enormt kul. På Youtube finns dessutom en hel kanal bara för mupparna där fler filmklipp finns:

MuppetsStudio

Tack till Sesame Street eller vilka som nu skapade eller betalade för det. Jag tackar gärna också Metro som jag hittade filmklippet via:

Mupparna gör Queens "Bohemian Rhapsody"

Kanske är orsaken till att filmklippet nu dykt upp (producerat eller "hittat" i historien) att Sesame street fyller 40 år? Även Google firade nyligen deras födelsedag:

40th Anniversary of Sesame Street

För mig var dom bilderna sanslöst roliga. Jag kan av och till roas av det mest ovanliga eller triviala men huvudsaken är att man skrattar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar