Välkända Nanako Matsushima har vi i följande reklamfilm:
Jag ska absolut inte påstå att detta är en särskilt välgjord reklamfilm. Tvärt om. Samtidigt visar den ändå (om lågbudget) en enkel och ganska vanlig metod för att uppnå kawaii:
- Ta ett stycke hemelektronik sätt det i händerna på rätt skådespelare.
- Låt skådespelaren använda det som ett "vapen".
Här handlar det om en locktång. Förutom att i bästa fall ge det hela lite kawaii antyder det att locktången är mer effektiv än den troligen är.
Dessutom ska jag för ärlighetens skull säga att även om själva reklamfilmen kanske inte är den mest genomarbetade var den säkert tämligen effektiv. Det eftersom Nanako Matsushima har exceptionell utstrålning och numera är välkänd.
Tidigare reklamfilm med Nanako Matsushima på Pryltrend:
Reklamfilm för Wii Fit Plus med Nanako Matsushima
Fler inlägg om reklam i urval:
Ta besökare från TV till TV-kanalens egna hemsida
Kangaroo hoodie demonstrerar smart marknadsföring
Reklamfilmen för XPERIA X10
Logga för godkända apotek
Bill Clintons charm gav USA stark ekonomi
Ännu mer värde från Apolivareklamen
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar