En Kvinna i Rött ovanför och under Spelet

2009-12-30

Foto: E3000 Licens: CC by-sa 2.0

- Det var 30 december och dagen efter min födelsedag. Jag upplevde tillfredställelse i att den stämningshöjande bloggpostning jag stannat uppe sent för att göra till världens nytta fick två kvinnor i rött på två av brädspelets fyra sidor:

Stämningshöjande bilder: Många typer

- Kvinnor i rött stimulerar vår uppmärksamhet och är dessutom vetenskapligt bevisat mer sensuella:

Rött gör kvinnor attraktivare

Rätt ljus ger godare smak och starkare text

- Jag kunde inte annat än beklaga att våra två sidor runt brädspelet saknade dem men hoppades på att kunna rekrytera någon av de kvinnor i blått vi skymtade längre ner. Eller ännu hellre den kvinna långt i väst vi ofta symboliskt sett avbildad gul om hon ännu var ogift?

- I brist på det var planen att göra framsteg med hjälp av gulliga hundar och katter. Ett offentligt uttalande hade redan lämnats ut:

"Att gulligt kan göra folk gladare och därigenom medverka till en bättre värld visste vi. I slutet av 2009 blev vi därför alla väldigt gulliga för att stoppa kinesiska kommunistpartiets intåg på den internationella webben. Vi fruktade dock att extrema grupper långt till höger skulle tro att var en gay konspiration och börja angripa oss."

Från: Kul tankar om gulligt

Foto: Jelene Morris Licens: CC by 2.0

- De skulle förvandlas till brutalt gulliga vapen för en bättre värld!

- Att på detta sätt se min dating situation som ett fälttåg gav mig tung erfarenhet att dra nytta av från andra delar av mitt liv och kändes inspirerande. Av och till tycktes det dock också kunna förvirra som när jag i smyg försökte ställa ideologiska frågor för att avslöja ev. hemliga beundrare kvinnor kanske hade vid sidan om.

Mer kul på Pryltrend

Gulliga och snälla inlägg, artiklar och forskning:

Gullig mat förbättrar världen utan jobbiga märkningar

Nationella 1970-talisternas diktatur

Gulliga hundvalpar gör dig glad

2 kommentarer:

Swedish Research sa...

Det här kan faktiskt ha varit det roligaste jag skrivit i hela mitt liv. Kanske inte för andra (troligen inte så) men för mig: Enormt kul.

Swedish Research sa...

Befinnande mig i slutet av januari kan jag inte låta bli att kraftigt hålla med min föregående kommentar. Det här är humör på världselit nivå.

Skicka en kommentar